کنسول‌های PS5 و Xbox Series X تا اواسط آبان‌ ماه عرضه می‌شوند

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
کنسول‌های PS5 و Xbox Series X تا اواسط آبان‌ ماه عرضه می‌شوند

پیرو اخبار قبلی در خصوص زمان عرضه این دستگاه‌ها، خبرهای جدید حاکی از آن است که کنسول‌های PS5 و Xbox Series X تا اواسط آبان‌ماه عرضه خواهند شد.


به صورت دقیق، کمتر از سه ماه دیگر تا عرضه رسمی کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس زمان باقی است و به اندازه کافی اطلاعات زیادی از این دستگاه‌ها در اختیار داریم. مهم‌ترین اطلاعات باقی مانده از این پلتفرم‌ها، قیمت و زمان نهایی عرضه آن‌ها است که روز به روز شایعات پیرامون آن‌ها بیشتر و بیشتر می‌شوند. قطعا شیوع ویروس منحوس کویید-۱۹ (کرونا) باعث شده تا دو کمپانی سونی و مایکروسافت در زمینه ارائه اطلاعات قیمت و تاریخ عرضه تجدید نظر کنند، اما طبق تاییدیه قبلی جفت کمپانی‌ها در تعطیلات سال ۲۰۲۰ قطعا شاهد عرضه این پلتفرم‌های جدید خواهیم بود.

طبق گزارشات جدید منتشر شده در وب‌سایت رسمی VGC، این خبرگزاری در تماسی با خرده‌فروشان به اطلاعاتی دست یافته که حواشی شایعات تاریخ انتشار پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس را داغ‌تر می کند. طبق ادعای این خبرگزاری دو کنسول مذکور با فاصله دو هفته در آبان ماه عرضه می‌شوند؛ بدین صورت که کنسول ایکس باکس سری ایکس در هفته اول ماه نوامبر (آبان) و پلی‌استیشن ۵ تا اواسط همان ماه در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

طبق گزارشات دقیق‌تر، کمپانی سونی برای ۷ روز بعد از ۱۳ نوامبر هزینه‌های بازاریابی قابل توجه و سنگینی را پرداخت کرده است و وب‌سایت VGC گزارش می‌دهد که منابع انسانی موجود در کمپانی مایکروسافت توقع دارند در این بازه زمانی کنسول سونی عرضه شود. طبق تاییدیه قبلی کمپانی مایکروسافت، کنسول ایکس باکس سری ایکس قطعا در ماه نوامبر عرضه می‌شود، در صورتی که خرده‌فروشان ادعا می‌کنند این کنسول تا ۶ نوامبر ۲۰۲۰ به عرضه سراسر می‌رسد. برای اطلاعات بیشتر از تاریخ رسمی انتشار و قیمت کنسول‌های نسل نهم با دنیای بازی همراه بمانید.

 

شایعات پیشین در خصوص زمان عرضه این کنسول‌ها

در تب و تاب شیوع ویروس کویید-۱۹ (کرونا) و تلخی این ایام، بر کسی پوشیده نیست که سال نوی بازیکنان در سراسر دنیا تا چندماه دیگر شروع می‌شود، اما دو کمپانی مایکروسافت (Microsoft) و سونی (Sony) هنوز تاریخ دقیق شروع سال نو را به بازیکنان اعلام نکردند. اطلاعات در خصوص پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس بسیار فراوان است، اما حیاتی‌ترین آن‌ها یعنی تاریخ عرضه کنسول‌های مذکور هنوز مشخص نشده است. طبق شایعه جدید این دو کنسول زودتر از ۱۷ نوامبر ۲۰۲۰ عرضه خواهند شد.

به تازگی باندل جدیدی برای بازی Fortnite معرفی شده است که در آن می‌توانید پوسته ظاهری بتمن یا جوکر را برای شخصیت خود بدست‌ آورید. این باندل که “آخرین خنده” یا The Last Laugh نام دارد شامل موارد تزئینی بسیار زیادی است که بازیکنان می‌توانند از آن‌ها برای تزئین کاراکتر خود استفاده کنند. باندل The Last Laugh که هم به صورت فیزیکی و هم به صورت دیجیتالی به زودی در دسترس خواهد بود، برای کنسول‌های نسل نهم نیز عرضه می‌شوند. به همین دلیل ممکن است کمپانی اپیک گیمز با اعلام تاریخ دقیق انتشار این باندل برای کنسول‌های نسل نهم، به تاریخ عرضه این کنسول‌ها هم اشاره کرده باشد.

با توجه به پستی که اپیک گیمز در وب‌سایت خود منتشر کرده است، این بازی در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۷ آبان ۱۳۹۹) برای کنسول‌های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوئیچ عرضه خواهد شد. در ادامه توضیحات این محصول آمده است که این بازی در یک تاریخ برای کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس نیز عرضه خواهند شد. طبق این بند می‌توان گفت که این دو کنسول یا در ۲۷ آبان ۱۳۹۹ (۱۷ نوامبر ۲۰۲۰) عرضه می‌شوند یا شاید زودتر از این تاریخ در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرند.

چیزی که دو کمپانی سونی و مایکروسافت تاکید کرده‌اند این است که دو کنسول نسل بعدی قرار است در تعطیلات آخر سال میلادی در اختیار بازیکنان قرار گیرند.

نظرات خود را پیرامون تاریخ عرضه کنسول‌های PS5 و Xbox Series X را با ما به اشتراک بگذارید.